06.02.2020
I en marknad som präglas av förändrade konsumtionsmönster blandat med tvära kast och högt tempo uppstår kommersiella utmaningar och behov av nya konsulttjänster. Genom att möta marknaden skapar vi tillväxt med hjälp av ett nytt affärsområde och två nya konsulter.
27.01.2020
En utslagning och ytminskning väntar bland restaurangerna. Men att äta ute är varken ett högkonjunktursfenomen eller en kortsiktig trend utan ett beteende som är här för att stanna. I tidskriften Fastighetsvärlden skriver Pernilla om vad som väntar framöver. Läs hela artikeln här
29.06.2019
I samarbete med rekryteringsföretaget We hunt for heads erbjuder vi franchiserekrytering i Sverige till både svenska och internationella aktörer. We hunt for heads rekryterar franchisetagare och master franchise till aktörer inom både retail, leisure, service och F&B. Vår rekryteringsmetod som utgår från head hunting är välbeprövad i många sammanhang och har visat sig fungera med gott resultat.
06.09.2017
Följ med på en resa av insikter där du får veta mer om vad du kan förvänta dig av samtidens och framtidens retail. Vi har samlat reflektioner och fakta från branschens alla håll; fastighetsägare, kedjor, krögare, konsulter, varumärken, branschorganisationer med flera och gör vår egen analys av hur de här branscherna i förändring ska tacklas och vilka faktorerna är som vi ser ger framgång.
16.06.2017
Nordic Expansion Group is facilitator for international companies to enter the Nordic market. We possess extensive experience and top expertise in retail in the Nordics. Our mission is to to develop and implement profitable and long-term strategies for establishing successful retail or F&B-businesses in the Nordic market.
15.06.2017
Vi är så stolta över att ha fått förtroendet att få företräda så många intressanta koncept som söker nya affärslägen. Hör gärna av dig om du vill veta mer om något av koncepten eller om du har en lokal som skulle passa. Food & Beverage Retail & Leisure
14.06.2017
Om du inte känner till den svenska marknaden, kan det vara svårt att veta i vilken ordning du ska ta dig an olika städer – något som ofta är avgörande för din positionering. Du kanske har hört talas om ”kreddiga” Nytorget, men den exponeringen är naturligtvis inte rätt för alla märken. Ett centralt läge på kartan kan även vara en tom baksida till ett kluster nattklubbar.
12.06.2017
Food and Beverage-segmentet har länge varit en av våra främsta kompetenser, och även en genuin passion. Restauranger och kaféer formar inte bara den sociala stadsbilden, utan är också en central del i de flestas idé om begreppet livskvalitet – de är våra offentliga vardagsrum. Själva etableringsprocessen kan dock ställa en del krav, som inte är lika vanliga i andra sammanhang.
Det här med att skapa en stad i framkant. Hur går man tillväga? Hur vänder man en stadsdel, närområdet eller det nya köpcentret till att bli ett område som människor vill besöka? Ett område som inte bara ger skenet av att vara det nya svarta men som också återspeglar liv och puls, samtidigt som det ska hålla i längden?